Thursday

~✿..Ya Allah, aku akan BERHENTI mengeluh dan aku sudah berhenti mengejar sesuatu yang TIDAK PASTI..aku PASRAHKAN segala urusan ini kepadaMu, sekalipun aku sudah menguburnya dalam-dalam, namun HARAPAN itu masih menyala dalam hamparan rasaku tetapi dayaku telah habis untuk BERTAHAN pada situasi ini..biarlah harapan itu hanya Engkau saja yang menyelesaikannya..aku masih menginginkannya tapi aku hanya MENANTI sesuatu yang PASTI dan terbaik dariMu..

Dengannya atau tanpanya asalkan ada Engkau pasti aku BAHAGIA dan aku akan tetap bertahan dengan keyakinanku..ya Allah, aku akan disini dalam sujud dan cinta yang penuh untukMu..aku tahu, semua ini terjadi kerana ketetapanMu dan aku ihklas..sakit dan lelahku adalah HARGA yang tidak seberapa dibandingkan KELALAIANKU dalam sujud padaMu..✿~

>>>, Allah kadangkala MENJAUHKAN seseorang itu daripada HIDUP kita atas sebab untuk MELINDUNGI kita daripada segala DOSA dan KEMAKSIATAN yang berpanjangan..oleh itu, BERHENTI MENGEJARNYA..♥♥♥

kuatkan aku~

membenci dan mencintai~

membenci dan mencintai satu perasaan yg sakit nk kita hadapi.
betol ke?
ehh mesti la betol kann. kelau dicintaai sakit nak tanggung rindu, sakit nk tunggu masa bila nk jmpe
sakit nk berhabis duet nk jmpe.
alahai mcm2 la sakit nye kalau mencintai ni.mcm org sakit laa.. tido xlena,mandi xbasah,makan xkenyag,sakit meronyan kan., tah pape ajee laaa...

bile membenci pun sama jgk la,
i hate u so much! benci kau sampai mati!
sampai mati plk tu xbole bla,da mati nk sakit., nk tanggung ag sakit benci tu. kesiannye - -
da tu asik dok terfikir2 je perasaan benci.apa tejadi..hye benci nye aku..
sakit betol hatii!!!

hahhahha. sama je la kesimpulannya,.bila mencintai biar la berpada, bile membenci biarla xde., pon lgi bagus kan.. dok wt dosa je - -
adehhh..

benci cinte benci cinta. cinta benci cinta benci da la pg la sana jgn dtg lgi.please perasaan jgn gangu sy.sy sakit nk tanggung dua perasaa ni yg mana 1  ade pon xthu.. cinta pada die.,eceh >.<
benci pada keadaan die dan sekarang.,kenapa la kan.
dugaan.. dugaan nk pereksa.,dugaan nk hidup.,setiap manusia mmg la dugaan xpernah bernhnti dtg kt diri.,
nk menguji tahap kesabaran hati.,kan..adehhh

awak eyh, sy sakittt :( fahami la~~

Monday

Disaat kamu ingin melepaskan seseorang..
Ingatlah pada saat kamu ingin mendapatkannya

Disaat kamu mulai tidak mencintainya…
Ingatlah saat pertama kamu jatuh cinta padanya

Disaat kamu mulai bosan dengannya…
Ingatlah selalu saat terindah bersamanya

Disaat kamu ingin menduakannya…
Bayangkan jika dia selalu setia


Saat kamu ingin membohonginya…
Ingatlah disaat dia jujur padamu
Maka kamu akan merasakan arti dia untukmu


Jangan sampai disaat dia sudah tidak disisimu,
Kamu baru menyadari semua arti dirinya untukmu


Yang indah hanya sementara
Yang abadi adalah kenangan
Yang ikhlas hanya dari hati
Yang tulus hanya dari sanubari
Tidak mudah mencari yang hilang
Tidak mudah mengejar impian
Namun yg lebih susah mempertahankan yg ada
Karena walaupun tergenggam bisa terlepas juga.


Ingatlah pada pepatah,

“Jika kamu tidak memiliki apa yang kamu sukai, maka sukailah apa yang kamu miliki saat ini”


Tuesday

pulau perhentian ~

27 mei - 29 mei sy ke pulau perhentian ; yeahh sgt seronok ke pulau perhentian terengganu.. permandagan yg sangat cantik, perasaan yg sgt tenang..waaa rinduu kot dgn pulau tu., sedih kot tinggal kn pulau tu, bile la lgi nk jejak kn kki kt pulau tu,kawen keh? bersama suami keh? HAHAH., hentah dpt ke hentah tidak.. 
ddk kt pulau jD org pulau mmg best, xde pk ape2, xde ingt ape2.. semua kosong.. sukee... bahagiaa tgk semua alam sekitar sekelillig kt pulau tu... hope dpt jejak kt semua pulau yg ade kt malaysia ni.,cehwah.poyo jek ayt.,
ermm oke la, ddk kt pulau tu asik maen air jek, tertelan air yg sgt masin yg amat sgt xterkata,smpai muak smapai nk muntah tertelan air2 laut tu..erkkk..xsukee!!! xsedp !! tp mmg sy muntah kot waktu menyellam,uuuwerkkk uuwerkkk.. semua muntah2 sy dermakan kepada ikan2 yg cantik di dalam llauuuutt tuu..ahahahaha.. tersasa pencemar x? OHHH tidakk,malah terasa bangga semua ikan cantik2 dapat makan makanan yg sy berikan oleh tubuh badan sy.,HAHAHAH.,eee selekeh lla  kan.,erkk.. :PP

haa banyak pengalaman yg  sy suke kt pulau tu,suke kan ape. suke la sbb sy kt sne dpt maen dgn kawan2 baik sy,maen baling selipar.. erkk pertama kli maen seumur hidpu., BEST N SERONOK sgt.,ahhahaha.. nk maen lagi,kesian kn da beso2 xpena maen benda mainan cm gtu.,huhuhu... then pegalaman paling xboleh lupee aku mengigau waktu malam pertama.,KWHAKHAKAHKAHKA... sgt lucuuu cara dan gaye aku mengigau tu., kecoh waktu pagi sy bangun.,haa. kenapa la buat maluu jek nk mengigau2 kt tempt awam ni.,haihs,. ayt xbole blaa.. * huaaa huaaaa huaaa pergiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii pergiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii* dari hujung khemah ke khemah yg hujung dengar sy menjerit sekuat hati., ckgu2 keliling.,eeee maluuu tawuu!!! ingt org hesteria mne menjerit jek kn.,erk., = = 
buat mereka meraka jam 3 pagi terkejit jek.,maaf ye mereka-mereka semua.,HAHAHAH..
;OKE banyak lgi bende yg best2 wktu kt pulau tuu yg sgt seronok! dpt tgk keindhan yg laen dari darat. :)

yeahh cantik kan permandagn ni,batu2 die,pasir die sgt halus n putih bersiah., sejukk jekk! :DD

haa ni kwan yg sy syg aida n cicy ,kami tga snokling ~ tgk hidupan laut yg cantik2. best!! :DD

sgt seronok!! :DD

haaa banyk lagi macam2 gmbr.,terujee yg amat sgt! yeah! heheh :D

Friday

kota konstantinopel *istanbul* my dream ~

heyy..arini sy nk write kt blog tntg hobi baru sy,hobi baru sy membca buku sejarah islam.. yeahh sy akui sy sgt ergggg dgn sejarh smpai drop tok stpm ni ngeee, entah knp sejarh islam ni sgt sgt bestt untk dibaca, xjemu,tnda tnye sntiasa nk thu kesudahan cerita sejarah islam ni habis.. terima kasih la kepada yg mengesur kan sy n memberi sy buku sejarah islam ni supaya bacee.sampai kn jD hobii.nk thu pelbagai jenis sejarah islam yg adeee.. huaa.. seriuzz bile bace sejarah islam ni diri ktee jd bangga.,wuuhaa poyoo jek kn..haish.. tp seriuz la ! xtipuu! sgt best klu ktee megetahuan ape yg berlkau pd zaman nabi muhammad duluu... ermm bahan2 ni bole jd kan kita seorg yg bergunaa meyh! meh tgk bukuu yg sy dapat dri org istimewa tu smpai syy jd kn hobi dgn bahan bacaan sejarah islam ni
wohaa kali pertama dpt bukuu ni rse cm haiiyooo sejaraa habiss! boleh ke bace nihhh.. bukak pendahuluan,bahasa melayu kelasik semua kelua.,pelbagai jenis nama  kelasik kelua yg pelik2.. ayooommm.. xfaham ape2!!! mcm mne nk bce klu dailog semua bm kelasik meyh.,hahaha.. 
~tbe2 da 2 3 hri boring xthu nk buat ape,capai balik buku SULTAN AL-FATEH nihh smbil baring membaca episod 1.  wohaa! kenapa ade mcam romantik je cerita ni..aahhaha..bce punye bce makin best dan best seterus nye tidak terkata die punya best tuuu..naik bulu roma., bangga ,tanggungjawab semua ade la! haiss! *poyoo kn* hheheh.. pape jek lah!
ermmm kota konstantinopel nii telah ditakluk oleh sultan muhammad al fateh pejuang agama islam...lepas jek die takluk kerajaan tu DARI situ la sulam muhammad ni tukar kerajaan konstantinopel ni kepada intanbul! ummm!! bestt nyee., gereja di tukar kn kepada majid n tempt ilmuu.,humm!
dari stuuu tbe22 hati ini sgt kuat dan tertarik nk pg istanbul., bagaimana keadaan nyee... sgt cantik !! kerajaan islamm..
bile tgk gmbr2 ni rse mcm sgt berbangga,teruja,gairah,semua adee...



chantik kann semuaa nii! sangat indah..subhanallah.,tidak terkata,.. sy sgt suka kan istanbul!!!!!
:))

lepas habis bace bukuuu sulatan al-fateh ni,syy dengan bangga nyee membeli bukuu sejrah islam yg lain.,HAHAH.,seronok! beronok2!! tqq istimewa ajr sy n jebak kan sy kepada ilmu ni .,yeahh!
da xminat da novel cintaa.. sekrg sy layan novel islam jekk.,ngeee~ *poyoo jee.. hehe :))

video